چه غذایی بعد از عمل بینی باید بخوریم ؟

یکی از سوالات کاربران درزمان بعد از جراحی بینی این است که چه غذایی برای ما مناسب است و چه چیزی باید بخوریم؟ در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم .

غذای نرم:

غذای نرم بعد ازعمل جراحی بینی و عمل زیبایی بینی اکیدا توصیه می شود. فشار آوردن به فک و صورت در خوردن غذای سخت به بافت های تازه و نرم آسیب می زند و ممکن است باعث تغییر شکل ، پاره شدن بخیه و ایجاد درد گردد. به همین منظور بعد از عمل زیبایی بینی باید از غذای نرم و پرخاصیت ماننده تخم مرغ خرد شده، پوره سیب زمینی، سوپ مرغ، فرنی و امثالهم استفاده گردد. سوپ پای مرغ در شکل گیری عضلهـ ترمیم غضروف کمک شایانی می نماید.عمل زیبایی بینی توسط پزشک بخش اصلی در زیبایی است ، اما مراقبت از سمت بیمار از ارکان اصلی در نتیجه عمل زیبایی بینی است.

غذاهای غنی از فیبر:

از مهمترین بخش وعده غذایی فیبرها می باشد.شما در زمان بعد از عمل بینی ، نباید دچار یبوست شوید ، زیرا یبوست باعث فشار به بدن می شود و عکس العمل و واکنش آن در نقاط تازه پیوند خورده نمایش داده می شود باعث تغییر حالت آن می شود.فیبر در روده و دستگاه گوارش به رفع یبوست کمک شایانی می کند. مانندغلات از قبیل : ماکارونی، گندم، برنج قهوه ای ، پاپ کورن و....

در میوه ها و سبزیجات نیز می توان به سیب، پرتقال ، توت فرنگی ، کلم بروکلی پخته شده ، اسفناج پخته شده ، هویج پخته شده ، نخود سبز پخته شده و... اشاره نمود.

غذاهای ضدالتهابی:

یکی از راه های بهبود و التیام زخم که باعث درمان زودهنگام بعد از عمل بینی می شود استفاده از غذاهای ضد التهابی می باشد.همانطور که از نام این غذاها پیداست باعث کم شدن التهاب و کوتاه شدن دوره درمان می باشد. از انواع این غذاها می توان به کلم بروکلی، توت فرنگی، زغال اخته، قارچ، انگور، شکلات تیره و چای سبز اشاره کرد.

غذاهای ترمیم کننده زخم

پروتئین نقش بسزایی در بهبود زخم و همچنین سلامت و توانایی افراد دارد. پروتئین انرژی لازم افراد را تامین و به ساخت بافت آسیب دیده کمک شایانی می نماید.گوشت، مرغ، ماهی ، تخم مرغ ماست و همچنین ویتامین های A بسیار توصیه می شود.